Yhteistyöllä eteenpäin
Julkaistu: 17.03.2021 12.34

Yhteistyöllä eteenpäin

Salibandy tulee mukaan KKP ry:n lajivalikoimaan. NK SBT ry ja Kiimingin Kiekko-Pojat ry ovat yhdessä perustaneet uuden ja itsenäisen salibandyjaoksen KKP ry:n alaisuuteen.

Uudet perustettavat joukkueet liittyvät salibandyjaoksen alaisuuteen ja nykyinen NK SBT ry jatkaa omaa itsenäistä toimintaa.

Jaoksen toiminta starttaa kevään 2021 alussa joukkueilla U11-U12 (2011-2010 syntyneet) ja U9-U10 (2013-2012 syntyneet)

Arkisen toiminnan hoitamiseen jaoksella on oma valmennuspäällikkö ja muusta toiminnasta vastaa 3–4 salibandyjaoksen jäsentä. Jaoksella on myös edustus KKP ry:n johtoryhmässä

Tulevan kauden aikana toiminta ”brändätään” jaoksen omalle logolle, väritykselle ja nimille.

Jaoksen nimi kulkee vielä työnimellä ”NK SBT-KKP Salibandy”. Tulevien joukkueiden logo ja värimaailma on sinivalkoinen ja tulee kunnioittamaan NK SBT ry:n ulkoasua.

Siirtymäkauden 2021-2022 aikana on tärkeintä käynnistää toiminta ketterästi ja varmistaa salibandyn harrastusmahdollisuus. Vuodenvaihteen 2021/2022 aikana jaokselle tehdään tuleville kausille tarkempi suunnitelma ja strategia. Näin varmistamme mahdollisimman monille alueen lapsille ja nuorille laadukas ja edullinen harrastusmahdollisuus.

Jaoksen perustaminen KKP ry:n yhteyteen mahdollistaa ison seuran tarjoaman järjestelmällisyyden ja resurssit. Vastaavasti NK SBT ry tarjoaa salibandyn perinteet ja lajiosaamista, kontaktit ja verkostot jaoksen käyttöön. Oma salibandyjaos tuo myös selkeitä synergiaetuja hallinnon ja urheilutoiminnan osalta mm. osaamisen ja valmennuksen kehittämiseen.

”Tämä on hyvä juttu. Looginen jatkumo suunnitelmissa. Nyt saamme seuramme kolmannen lajin.

Jatkossa meillä on mahdollisuus tarjota saman katon alla kolme (jääkiekko, jalkapallo ja salibandy) lajia yhdessä seurassa. Homma saadaan nyt startattua ja nyt päästään kokeilemaan käytännössä onnistuko pienemmille junnuille kolmen lajin harrastetarjotin – sanoo Veli-Matti Korhonen KKP toiminnanjohtaja”

” NK Sbt on kymmenen vuoden aikana lyönyt pienen mutta vahvan jalanjäljen Kiiminkiläiseen juniorisalibandyyn. Muutaman vuoden pienimuotoinen yhteistyö ottaa nyt suuren harppauksen. KKP-yhteistyön myötä saamme toisenkin jalan tukemaan salibandyn kehittämistä Kiimingin ja Jäälin alueella. KKP:n resurssien avulla turvataan salibandyn tulevaisuus junioreiden osalta pitkälle eteenpäin” - toteaa NK Sbt:n puheenjohtaja Mika Stenius

Veli-Matti Korhonen

KKP ry