Keppari-Kerho

Keppari-Kerho aloittaa toimintansa tiistaina 3.10.2023 klo:17-18 Kiiminkipuiston koulun liikuntasalissa

• Varusteet: Hyvä mieli, oma sopiva vaatetus, sisäpelikengät & oma heppa.
  • Ohjaajina toimii Iida-Liisa ja Moona
  • Kauden 2023–24 maksu on 20 euroa. Lasku lähetetään jälkeen sähköpostilla.
Maksuton kokeilu ja tutustuminen!

Mukaan pääset kun ilmoittaudut tästä lomakkeesta.
Tule kokeilemaan ja tuo kaverisikin mukaan !

Lisätietoja toiminnasta.

Aki Mertala
LAFK-KKP valmennuspäällikkö
aki.mertala@lafk-kkp.fi

0400 166619

Mitä ihmettä, perinteinen jääkiekkoseura KKP, järjestää Kiimingissä kepparikerhoa! Tämä on ensimmäinen ajatus, joka tulee mieleeni, kun KKP:n toiminnanjohtaja Veli-Matti Korhonen soittaa minulle asiasta. Toisaalta, se ei yllätä, sillä vuonna 2020 seuraan perustettiin kaksi erillistä jaosta, joista KKP Juniorit keskittyy jääkiekkoon ja LAFK-KKP jalkapalloon. Seuran toiminnassa on mukana reilut 800 näiden lajien harrastajaa ja kaikkiaan 2 200 jäsentä. KKP on viime vuosien aikana kehittänyt toimintaansa määrätietoisesti.

Nyt seurassa on herännyt ajatus siitä, että sen pitäisi tarjota mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle mahdollisuus harrastaa liikuntaa myös ilman kilpailemista, matalalla kynnyksellä. Tarkoitus on suunnitella toimintaa lasten ja nuorten ehdoilla sekä heidän omien kiinnostustensa mukaan. Kepparikerhon jalanjäljissä seuraan saattaa syntyä vaikkapa säbä- tai parkourkerho. Ehdotuksille ollaan avoimia. Ensi kesälle on suunnitteilla liikuntaan liittyvää päiväleiritoimintaa.

Ajatus kepparikerhosta syntyi LAFKin valmennuspäällikkö Aki Mertalan mielessä, kun hän seurasi oman tyttönsä ja tämän ystävien harrastusta. Hän heitti tytöille ajatuksen, josko nämä olisivat halukkaita järjestämään kerhoa. Ajatus otti tuulta alleen ja kerho päätettiin perustaa. Yläasteikäiset Iida-Liisa Siivola ja Moona Ylilehto vastaavat kerhon toiminnan suunnittelusta, budjetoinnista sekä kerhon ohjaamisesta. Aikuiset ja seura mahdollistavat tekemisen ja tukevat tarvittaessa. Myös paikalliset yritykset ovat tukeneet uutta kerhoa mukavasti.

Kun kepparikerho perustettiin, oli järjestäjillä ajatus siitä, että olisi hienoa, jos kerhoon tulisi kymmenenkin osallistujaa. Mitä vielä. Kerhon osallistujalistalla on nyt yli 40 nimeä ja kun porukka lähti viime viikolla Kimmokkeen pihasta maastoratsastukselle, oli paikalla 30 ratsukkoa. Iida-Liisa kertoo, että kerhossa muun muassa hypätään esteitä ja harjoitellaan kouluratsastusta. Normaalisti kerho kokoontuu Kiiminkipuiston koulun salissa.

– Olen itse harrastanut tätä nelisen vuotta. On mukavaa, kun voi opettaa toisille sellaista, mitä itse osaa, Iida-Liisa kertoo.

Kimmokkeen laavulla kymmenet ratsukot odottelevat malttamattomina maastoon lähtöä. Tavarat jätetään paikalle tulleiden aikuisten vahdittavaksi laavulle ja ratsukot järjestetään parijonoon. Iloinen porina sävyttää kepparikerholaisten lähtöä ruskan värittämään maastoon. Tällä kertaa kerho tarjosi osallistujilleen raitista ilmaa, mukavaa seuraa ja roimasti liikuntaa. Retken päätteeksi heitä odottivat nuotiolla paistetut makkarat ja pillimehut.

Teea Tunturi

Toimittaja