Uusi toiminnanjohtaja
SeuraJulkaistu: 12.06.2024 12.00

Uusi toiminnanjohtaja

KKP uusi toiminnanjohtaja -Mika Halonen

KKP lähti keväällä 2024 merkittävästi vahvistamaan ja panostamaan seuran kehittämiseen ja valmennukseen. Aikaisemman toiminnanjohtajamme Jari Lehdon siirryttyä valmennuspäälliköksi tuli meille toiminnanjohtajan paikka auki. Tämäkin tehtävä herätti suurta mielenkiintoa ja erinomaisia hakijoita. Näiden hakijoiden joukosta löytyikin meille seuran monista toiminnoista tuttu mies, Mika Halonen, joka tulee aloittamaan toiminnanjohtajan tehtävässä 22.7.2024.

Mika on 54-vuotias Hyvinkäältä kotoisin oleva perheenisä, joka muutti Jääliin perheen kanssa vuonna 2014. Perheeseen kuuluvat puolison lisäksi kaksi poikaa, 2 ja 13-vuotiaat. Mika on harrastanut liikuntaa monipuolisesti joukkuelajeissa sekä yksilölajeissa. Joukkuelajeina on ollut jääkiekko, jalkapallo sekä salibandy ja yksilölajit on painottuneet kamppailulajeihin.

Ennen KKP:n toiminnanjohtajan tehtävää Mika on työskennellyt monissa eri työtehtävissä sekä yrityksissä. Yrittäjänä hän on toiminut ison osan työelämästään, kuitenkin toiminnanjohtajan tehtävään hän siirtyy BusinessOulun palvelusta, jossa työtehtävät ovat painottuneet työnvälityksen ja yritysyhteistyön ympärille. Määrätietoisuus, päättäväisyys ja uusien ideoiden kehittäminen ovat ilman muuta Mikan tunnistettavimpia ominaispiirteitä.

KKP:ssä Mika tunnetaan jo pitkältä ajalta. Hän on toiminut seurassa 2015 lähtien erilaisissa tehtävissä aina jääkiekon valmennuksen puolella kuin KKP:n johtokunnan jäsenenä. Seuran asiat ja joukkueet ovatkin täten olleet aina Mikalle tärkeitä ja hänellä on ollut vilpitön halu tehdä ja kehittää nuorten ja lasten mahdollisuutta harrastaa ja kilpailla seurassa. Täten Mikan valinta uudeksi seuran toiminnanjohtajaksi olikin johtokunnalle helppo ja mieluisa tehtävä.

Tehtävässään toiminnanjohtajana Mikan tehtävänä on johtaa ja hallita yhdistyksen toimintaa, jotta se saavuttaa tavoitteensa ja päämääränsä. Toiminnanjohtaja vastaa talouden ylläpidosta ja seurannasta. Taloutta tukien hän vastaa seuran myynnistä, markkinoinnista sekä tukihakemuksista. Näiden lisäksi vastuualueeseen kuuluvat viestintä, tiedottaminen ja toimiminen seuran yhteyshenkilönä sekä kasvoina. Toiminnanjohtaja toimii henkilökunnan esimiehenä sekä vastaa tehtävässään KKP:n johtokunnalle.

Toivotamme Mikalle onnea ja menestystä uuteen tehtävään!

Aki Nevalainen
Kiimingin Kiekko-Pojat ry