Laatua laatua
Julkaistu: 23.02.2022 10.34

Laatua laatua

Palloliiton laatujärjestelmä

Pidimme Palloliiton laatujärjestelmän kick off palaveri Jäälihallin kahviossa 21.02.2022

Palloliiton Esa Saajanto esitteli järjestelmän askelmerkkejä seuran työryhmälle.
Seuraavaksi pidämme arviointitilaisuuden, minkä jälkeen prosessi lähtee käyntiin.
Sovimme myös aikatauista ja työpajoista ja näiden aikana selviää tärkeimmät kehityskohteet.
Seuran tavoitteena on saavuttaa jo kuluvan vuoden aikana, ensimmäinen taso laatujärjestelmässä.

Seurojen laatujärjestelmällä kehitetään kokonaisvaltaisesti seurojen toimintaa ja se on ensisijaisesti seuran kehittämisen väline. Kokonaisvaltaisen kehittämisen tavoitteena on tukea seuroja tulokselliseen, pitkäjänteiseen ja suunnitelmalliseen toimintaan, jonka pohjana on vahva seuraidentiteetti ja seuran jäsenistön laajasti hyväksymä toimintamalli. Laatujärjestelmä tukee seuran kehittämistä kolmella osa-alueella (urheilutoiminnassa, johtamisessa ja viestintä/markkinoinnissa) ja viidellä eri tasolla. Tasojen kriteerien vaativuus kasvaa alkaen tasolta 1 ja päättyen tasolle 5.

Kuvassa:
Mauri Impiö, Aki Mertala, Esa Saajanto