KKP:n historia

Kiimingin Kiekko-Pojat ry on jääkiekon harrastustoimintaan erikoistunut kiiminkiläinen yhdistys. Vuonna 1991 perustettu seura tunnetaan yleisesti nimellä KKP, joka on yhdistyksen nimestä johdettu lyhenne.

KKP:n edustusjoukkue pelasi II-divisioonaa (nyk. Suomi-sarja) kausilla 1992–1998. Parhaimmillaan edustusjoukkue ylsi I-divisioonan (nyk. Mestis) karsintoihin.

Tällä hetkellä liigassa pelaa seuraavat KKP taustaiset pelaajat: Aleksi Mäkelä , Niko Mikkola, Ville Leskinen.

Seuran edeltäjän KiiRi:n kasvateista Janne Niinimaa ja Mikko Lehtonen ovat pelanneet NHL:ssä. SM-liigassa esiintyneitä KKP/KiiRi taustaisia pelaajia ovat Petri Koivisto, Miikka Rousu, Ilkka Mikkola.

Vuoden 1998 jälkeen seura on keskittynyt yksinomaan junioritoimintaan. Pienen paikkakunnan tarjoamat resurssit on näin pystytty suuntaamaan tehokkaasti ja laadukkaasti jääkiekon juniorityön hyväksi. Viime vuosina seuran toimintaan on kuulunut myös erittäin suosittu, alle kouluikäisille suunnattu Luistelukoulu.
Matalankynnyksen harrastekiekko, sekä tyttökiekko on myös mukana seuran toiminnassa.

Kiimingin Kiekko-Pojat on Nuori Suomi Sinettiseura numero 47. Sinettiseuratunnus on merkkinä siitä, että junioritoiminnassaan seura kiinnittää enemmän huomiota kasvatuksellisuuteen kuin kilpailulliseen toimintaan. KKP:ssä kaikille nuorille pyritään tarjoamaan mahdollisuus kokea elämyksellisiä hetkiä jääkiekkoharrastuksen parissa, mukavassa seurassa ja hyvässä ohjauksessa.

2018-2019 Jäseniä kaikkiaan 1400 joista pelaajia ja harrastajia n. 575
2019-2020 Jäseniä kaikkiaan 1700 joista pelaajia ja harrastajia n. 650

Seuran paras saavutus on kauden 2013-2014 B2-nuorten SM pronssi.
Toivottavasti juhlahetkiä tulee lisää paljon tulevaisuudessa!