Tähtiseura
Julkaistu: 01.05.2021 18.11

Tähtiseura

KKP Juniorit Tähtiseuraksi

Laadukkaan toiminnan lopullinen sinetti ja ikuinen takuu?

Olympiakomitean määrittämä seuratoiminnan laatuohjelma, on nyt KKP Junioreissa suoritettu, sparrattu sekä auditoitu. Tunnustuksena tästä olemme saaneet 11. jääkiekkoseurana tähtiseuratunnuksen.

”Tähtiseura kriteereihin tutustuessani huomasin hyvin nopeasti, kuinka hyvää toimintaa on meidän seurassa. Hyvä menneisyys ei ole tae tulevasta. Päivitimme jokaisen kysymyskohdan kertaalleen ajan tasalle, ja kaikki kehityskohteet on nyt merkitty ylös. Tulevin kausien aikana saamme seuran toimintaa uutta, isompaa ja pientä parannusta. Samalla huolehditaan jokaiselle kaudelle, että seuran juna jatkaa kulkuaan, vaikka tekijät vaihtuisivat. Suurin työ tähtiseuraksi on tehty seuran taustalla. Lasten ja joukkueiden arkeen muutokset tuovat pientä viilausta. Asiat missä on seurallamme eniten parannettava liittyvät yhteisöllisyyteen eli seurakulttuuriin. Samoin viestinnässä ja somen käytössä on paljon petrattavaa. – kertoo Veli-Matti Korhonen”

Vastaus myös otsikon kysymykseen …
Hyvä merkki ei laadun tase ja mikään ei ole ikuista. Seuraava auditointi on myös laitettu kevään 2024 kalenteriin. Seuran strategia päivitetään keväälle 2022. Seuramme kehitys on joka päivästä, virheistä otetaan opiksi ja huolehditaan, ettei samoja virheitä toisteta.
Kaikessa pitää muistaa, että lasten ja nuorten ja vapaaehtoisten toiminnassa tärkeä tekijä on hyvä ilmapiiri.

Hyväksytyn auditoinnin vaateena on, neljä osiosta.

• Johtaminen ja hallinto (johtaminen, hallinto, viestintä ja markkinointi)
  • Urheilutoiminta (urheilijan ja liikkujan polku, valmennuksen linjaus)
  • Seuran ihmiset (voimavarat ja yhteisöllisyys)
  • Aineelliset resurssit (talous ja olosuhteet)

Osioissa on yhteensä 71 kohtaa ja jokaisen niistä, on täytettävä OKT ja SJL kriteerit.

Veli-Matti Korhonen
Toiminnanjohtaja